13 Temmuz 2013 Cumartesi

VİNTAGE GÜLLER

Merhaba,
Evde boya badana yaptırmaya karar vermiştik. Hal böyle olunca sıkı bir temizlik ve toplama operasyonu başladı. Her hobi sahibinin en büyük derdi olan toplayıcılık benim de başımdaydı. Bu nedenle yılların birikmiş malzemelerini ayırmak, işe yarayacak olanları düzenlemek epey bir vaktimi aldı. Bir de evi dip bucak toplamak ve temizlemek de gerekli. Bu işler 10 günümü aldı. Sonra bir haftada boya ,badana, tamirat vs. Neyse çoğunu bitirdik, Önümüzdeki hafta yerleştirme işlerimi tamamlarsam bu kış rahat ederim.
Tabi bu süre içinde el işlerime vakit ayıramadım. daha önce yaptığım ama uygun bir çerçeve bulamadığım için öylece duran güllerimi iki arada bir derede yerleştirdim. Yine bir Veronique Enginger tasarımı ile karşınızdayım.


IMG_3436

IMG_3440

IMG_3442

Gülleri işlerken bir süre de eski görünümlü bir kumaş aradım. Bu güllerin eski görünümlü bir kumaşa işlenmesi gerektiğini düşündüm. Ama yok , bulamadım. Etamin kumaşı çayla boyadım, dalgalı oldu. Kumaş boyasıyla boyadım, istediğim etkiyi yapmadı.
Neyse sonunda kumaşın eski görüntülü olanından vazgeçip, farklı bir etki yaratmaya çalıştım. Çok severek Paşabahçe'den aldığım vintage görünümlü peçeteleri transfer yaptım. Farklı ve güzel bir çalışma olduğunu düşünüyorum. Siz ne dersiniz?

IMG_3443

IMG_3452
 
IMG_3451
IMG_3448

IMG_3446

IMG_3450

Bu arada bir önceki yazıma gelen yorumlarda sevgili İlkay Avcı hangi kumaşı kullandığımı sormuş. DMC 16 count antique White kullandım.
 
Sevgili Ebru Hanım da bunka nakış ipliği ile ilgili sormuş. Çok iyi bilmemekle beraber, Japonların punch nakışına getirdiği farklı bir teknik bunka nakışı.  Punch nakışını  biliyorum ama bukka nakışı daha farklı.İpliği özel. Sanırım sadece Japonya'da satılıyor. Sadece bu nakış için kullanılan bir iplik.Umarım yardımcı olabilmişimdir.    
Punch nakışı da ne ola ki derseniz, daha önce yaptıklarımdan bir kaç örnek.


IMG_0975


IMG_0981


IMG_3453

Hayırlı ramazanlar.
Hoşçakalın.

11 yorum:

tarchinbyseden dedi ki...

Dolunaycim gullerin harika. Aida kumasi ben de cayla yikamayi denemistim cok kotu olmustu ama belki linda kumasta guzel olabilir. Bu arada uzerindeki yazi ve damga efekti harika bir fikir olmus. Oprum tatlim

Mycolourfullife dedi ki...

Hersey sizin zevkinizle birlesince muhtesem oluyor.yine onlerdan biri.cok zevkli ve cok guzel olmus....

MONICA LIVAS dedi ki...

Uygulanan transferle orijinal bir iş çıkmış ortaya. Çok zevkli...

Esen Can dedi ki...

Nasıl zarif olmuş bu güller, çerçeve ile de çok uyumlu ama asıl yaptığınız peçete transferi ile çok ama çok güzel bir kompozisyon oluşturmuşlar, çok yakışmışlar birbirlerine, ellerinize sağlık :) Şa-ha-ne! Yine!!!
Sevgiler

Nilgün Torunoğlu dedi ki...

Sevgili Dolunay hanımcığım siz benim ilham perimsiniz. Çarpı işini sizinle sevdim ben.
Eliniz yine güzelliklere değmiş. Peçete transferi çok yakışmış . İnce ince, el emeği, göz nuruyla yapılan her şey çok güzel oluyor zaten.
Sevgiler,iyi hafta sonları!

herşeyin bişeyi var dedi ki...

muhteşem olmuşlar herzamanki gibi ;) çerçevelere de ayrıca bayıldım söylememe gerek yok !!!

Başak dedi ki...

Tek kelime ile harika...Peçete transferde çok güzel bir düşünce, fikrinize ellerinize sağlık :)

Cicideko dedi ki...

Peçete dekupajı ile etamini birleştirme fikrinize hayran kaldım. Çerçeveler de çok yakışmış. Ben bayıldım. :)) Ellerinize sağlık !

Unknown dedi ki...

Dolunay Hn Yine çok hoş yaptıklarınız zevkle takip ediyorum sizi. İyi ki varsınız...

Ahu (lavantabahcesi.com) dedi ki...

pecete transferi fikri cok hos ve yaratıcı olmus ama en önemlisi nokta atısı olmuş ve dogru desenler bir araya gelmiş, ellerinize saglık

ebru dedi ki...

Çok teşekkürler Dolunay hanım, burada bulamayacağımı kesin öğrenmek faydalı oldu :) Bazen internetten sipariş verdiğim ve haftalarca bekleyip bir sürü nakliye ödediğim bir şeyin Türkiye'de zaten olduğunu öğrenince kendime çok kızıyorum :) Kolay gelsin, elişine düşkün insanların ortak özelliği biriktirmek, zoru başarmışsınız :)Sevgiler, Ebru